söndag 18 augusti 2013

Min dag & utrensning mycket bröllops...

Hej och hopp!

Vaknade när min man åkte till sig arbete, han kommer alltid in och ger mig en stor puss på munnen och säger det magiska orden Jag Älskar Dig... sedan åker han iväg.
Jag uppskattar det, tänka att få höra detta varje dag både morgon och kväll gör vi så.

Idag har jag hunnit med att städa vår framsida och baksida "våra altaner" där vi kan sitta för att få en lugn stund ex. Det är så skönt att rensat bort tyvärr sommaren för att få fram sensommaren och hösten som jag känner i hälarna. Jag värnar mycket om mitt hem och jag är nog väldigt upp och ned... jag menar att vissa dagar så har jag all ork till att fixa och dona medans andra dagen så är jag helt slut. Har nog alltid varit så!
Skönt att få gjort det... Jag väntar dock med att köpa mina höst blommor då min stora favorit är kål av olika slag kommer komma och jag vet att mina tillfällen kommer komma... tror jag ska vänta ca 1 - 1,5 månad till.

Vi kan ju luta oss tillbaka för att kolla in våra riktigt rosa rosor så länge.


Idag har jag även lagt ut en lätt annons på att jag skänker bort våra hästskor som vi aldrig använde under vårt bröllop. Så det var ju bättre och se om någon frivillig vill ha dem och det gick fort - annonsen var ute i ca 2min. Det är redan hämtade och jag slapp faktisk slänga dem, kul när det kommer till användning. Hon skulle ha de till någon ljusstake... Intressant.
Det var 22 ofixade + 18 som var spraymålade vita som hon fick samt cykelkorgen!
Så skönt att få iväg det!


Nu när jag sitter här så är det fult upp i luften då det är Flygshow ovanför "typ" huset det är Vallåkra träffen denna helgen och jag har filmat nu när JAS93 Gripen... det känns så i hela kroppen när det flyger omkring. Tur att jag ej har några små barn som ska sova hahaha "sorry" 

Katten tittar dock ut och undrar vad som händer??? 

Ta hand om dig i höst myset... det tycker jag att det är kommer skurar lite då och då. Nu förblir jag har inne resten av dagen tror jag tyvärr. Njut ni om du hinner få en liten skymt av solen som finns bakom molnen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar