lördag 4 augusti 2012

Fredshög Herrgård

Min dröm plats upptäckte jag rätt så fort då vi flyttade ut till landet från stan.
Namnet är Fredshög & det är en herrgård, jag hade sagt till Marcus att där skulle jag vilja bo vilket ställe!

Ca ett halv år senare friade han till mig där utan att jag hade den blekaste aning om det!
Hon är en sådan Man & romantisk... så fint & bra det var!
Efter frieriet så var det ny morgon & hon som äger herrgården är en sådan fin människa, hon fixade värsta lyx frukosten, så gott & mycket att välja på.
(hon sa ni får gärna ha erat bröllop här & det snappade vi ju givetvis upp. Vi hade ej bestämt datum)

Tiden kom & någon gång i April fick jag känslan att vi ska nog titta på ett datum för att gifta oss & vi kom fram till två datum som vi tyckte om & jag ringde upp henne direkt... Tur var det vårt datum var ledigt & det andra var faktiskt redan upptaget... Vi kunde förboka det & var & tittade på det, min syster & hennes man kom för bi & kollade in det med. De har redan bokat rum & så klart de ska få det som de vill ha!

Så nu kommer jag få mitt underbara bröllop på en herrgård som känns så naturligt. Jag fick en sådan bra känsla redan från första gången jag såg det. UNDERBART.

Om Herrgården Fredshög 

Fredshög är en lantgård utöver det vanliga med Bed & Breakfast på ett av Skånes vackraste lägen/ platser.
Gården är placerad högt på Hilleshögsåsen mellan Helsingborg och Landskrona och ger er en fantastisk havsutsikt från de flesta rummen.

Du ser Öresundsbron mellan Sverige - Danmark, Turning Torso i Malmö och en del av den mytomspunna ön Ven.
Du kan lätt ta motorvägen några kilometer där i från, enkelt att hitta!

Vi själva bor ett stenkast i från denna vackra plats!

De har samarbete med närliggande restauranger som Wallåkra Stenkärlsfabrik, Tomatens Hus m.fl som serverar mycket god mat och finns på cykelavstånd. Du har ca 6km in till Landskrona.


Bild från ett bröllop i ladan!

Det bästa är att vi kan hyra ladan som våran fest kan vara i hyr hela stället under en hel helg. För att kunna njuta av det hela. Vi kommer börja under Fre kväll med endast familj samt brudföljet, för att avnjuta & umgås tillsamman innan den stora dagen (för oss).

Under Lördagen så kommer bröllopsfesten att vara i bruk på gården. Där vi kan hålla igång tills vi är så trötta då vi går & lägger oss. Inga tider att passa direkt!

Söndagen börjar & avslutar vi med brunch för sällskapet som blivit bjudna under bröllopet. Dock kommer det komma en lite självkostnad för detta!

Så vet du att du redan är bjuden när vi pratat med dig, så hojta till eftersom vi har några rum som vi hyr ut / detta gäller under en hel helg. Först till kvarn! Kommer komma med priser angående uthyrning av rummen.

Här finner ni närliggande boende..
http://www.rosenhallsgard.se/BED-BREAKFAST.htm
http://www.gammeleksgarden.se/default.asp?pid=28
http://www.hoteloresund.se/pub/boka.html
http://www.hamnhotelletkronan.se/
http://www.orenasslott.com/

Tips...
Smarta att börja kolla upp eller att bok om ni behöver ett rum då det är Landskrona Karnevalen.
http://landskronakarnevalen.nu/

Må väl






3 kommentarer:

  1. Hej

    Jag har googlat runt för att hitta lite priser på Fredshög. Hur mycket kostade er helg? kommer det vara med mat och så?

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag har googlat runt för att hitta lite priser på Fredshög. Hur mycket kostade er helg? kommer det vara med mat och så?

    SvaraRadera
  3. TACK för en mycket trevlig helg på Fredshög

    SvaraRadera