måndag 25 april 2011

Oppsan, påsken är över!

Hej & hopp!

Det har verkligen rullat på och det var ett bra tag sedan jag var här & skrev, inte ok! Lovar att jag ska bättra mig.

Jo, i mitt liv har det hänt så mycket spännande & det har varit full aktivitet på andra saker.

Kan börja med helgen, nu när påsken varit då jag har varit hemma i Borås & det har varit så mysigt & nu kan jag satsa på att slut föra allt som är kvar av skolan ca 5 veckor kvar :-) för jag har verkligen fått en ny uppladning hemmifrån & då kan jag köra så det rycker in i det sista & sedan veta att jag kan gör pricis vad jag vill efter dessa 5 veckorna.. känns så skönt!

Vi började resan under fredag morgon & var framme i Borås vid lunch & första natten sov vi över hos min bror & hans underbara barn som får en att gjädjas. Vi lekte & busade under hela dagen & då fick jag tillfälle att få något kort...

Senare under kvällen när barne lagt sig så hade vi påsk brasa ute på landet & det var mysigt & att elda upp skräp. Efter det så blev det sängen & det var så skönt att man somnade på en gång.

Lördags morgonen vaknar man med tuppen 7.00 & jag gick upp och myste på med trollet, sedan vaknade den andra tösen & det fick bli lite frukost & nya äventyr som väntade bakom hörnet.

Jag & min sambo rullade till stan en sväng & sedan ut till min föräldrar för påsk middag, då min bror & hans familj kom på besök. Efter middagen så letade vi ägg i trädgården & det var riktigt kul!!! Klockan rullade på fort och söndagen kom krypande då hade jag & min mamma en lugn stund då våra män var i Jönköping för bilmässan. Jag hittade massor av saker som jag hade kvar hemma hos dem innan jag flyttade ner till Skåne så jag packade bilen & fick äntligen med det hem! Skönt att veta var vissa saker är så man slipper leta mera :-)) Det var skönt & senare under kvällen hans det med att göra två massager & manikyr :-)

& idag (måndag) Så åkte vi hem & min katt blev alldeles överlycklig, då hon har varit ute nästan hela dagen & alla tulpaner har slått ut under helgen, så vackert i våra rabatter.


Så min påska har varit underbar & så kär. Nya friska andetag & jag kan njuta av detta nu ett tag framöver.

Jo föressten jag har ändrat min frissa,
Jag ringde till Idas hårdesign då de sökte hår modeller & jag fick komma, då fick jag en ny färg i håret samt att håret kapades med ca 2,5dm. Det känns skönt att ha något nytt & jag är glad att jag vågade. Visst får man underhålla det varje dag genom att platta det så att dett är på plats men det fungerar & om det är jobbigt en dag sätter jag upp det i en totte.

Jag ska gå ut i köket & baka mina kessela bullar som har gräddats färdigt.
De är lätta att baka & man kan variera i storleken, beroende på hur stora man själv vill ha dem. Lätt som en plätt.

Och jag får ej glömma att packa då jag ska till Göteborg i morgon, äntligen träffa mina goda vänner samt gå på en utbildning för eventueltt ett nytt jobb, vi få se vad som kommer att hända det få tiden utvisa!

Kram på er & hoppas ni haft en underbar påska som JAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar